UNESCO opublikowało raport pt. A Global Framework of Reference on Digital Literacy Skills for Indicator 4.4.2 na temat globalnych ram odniesienia w zakresie umiejętności cyfrowych. Proponowana struktura oparta jest na DigComp.
Struktura kompetencyjna DigComp odnosi się do kontekstów w krajach europejskich, które są zazwyczaj wysokodochodowe i rozwinięte technologicznie. Natomiast tramy proponowane przez UNESCO są rozszerzone mając na celu zaspokojenie potrzeb różnych krajów w skali globalnej. Różnice z DigComp:
– kompetencje związane z obsługą urządzeń są dodawane jako obszar kompetencji 0 (np. włączanie / wyłączanie, interakcja z interfejsem graficznym itp.).
– kompetencje związane z karierą są dodawane jako szósty obszar kompetencji (np. przy użyciu systemów zarządzania nauczaniem dla nauczycieli lub przy użyciu wspomaganego komputerowo sprzętu do produkcji dla inżynierów).
– kompetencje 5.5 Myślenie obliczeniowe zostało dodane jako oddzielna kompetencja w obszarze 5.
DigComp – Raport UNESCO
eccc 23 sierpnia 0201
Udostępnij ten post