Aktualności

Sprawdź najnowsze informacje

list_gratulacyjny_02.jpg

Fundacja ECCC uzyskała tytuł Symbol Innowacji 2016!

?Stworzony przez Fundację ECCC standard oceny kompetencji cyfrowych ECCC w tym ECCC DigComp oraz platforma szkoleniowo – walidacyjna jest w ocenie kapituły Programu innowacją na skalę globalną. Skala działania, zaawansowanie produktu oraz współpraca z wysoko wyspecjalizowanymi partnerami to w ocenie Kapituły kluczowe elementy świadczące o sukcesie projektu?.

Serdecznie dziękujemy wszystkim Partnerom, którzy przyczynili się do wspólnego sukcesu, który jeszcze bardziej motywuje nas do pracy na rzecz rozwoju standardu ECCC.

Czytaj więcej

Fundacja ECCC uzyskała tytuł Symbol Innowacji 2016!
ECCC-DIGCOMP-w-100-zgodny-z-wymogami-Komisji-Europejskiej_02.png

ECCC DigComp w 100% zgodny z wymogami Komisji Europejskiej

„Po wejściu do Unii Europejskiej Polska musiała dostosowywać prawo i działania do europejskich wymogów, którymi były m.in. dyrektywy o kompetencjach kluczowych, wydane przez Komisję Europejską w 2006 r. Jedną z ośmiu grup kompetencji były tzw. Digital Competences (w skrócie: DigComp), przetłumaczone jako „Kompetencje Informatyczne”. Dziś ten zestaw bardziej precyzyjnie określa się mianem kompetencji cyfrowych, które skutecznie i dokładnie weryfikuje system ECCC.”

Czytaj więcej
ECCC DigComp w 100% zgodny z wymogami Komisji Europejskiej
zakonczono-realizacje-dolnoslaskiego-projektu-?klucz-do-kompetencji.jpg

Zakończono realizację dolnośląskiego projektu „Klucz do kompetencji”

30 czerwca 2015 roku zakończono roczną realizację projektu pn. „Klucz do kompetencji”. Uczestnikami projektu byli uczniowie z 5 dolnośląskich szkół podstawowych. Głównym celem zajęć było podniesienie kompetencji poszczególnych uczniów oraz wyrównanie szans edukacyjnych. W efekcie zrealizowano także dodatkowe, założone cele projektu, tj.

Czytaj więcej
Zakończono realizację dolnośląskiego projektu „Klucz do kompetencji”
lodzcy_seniorzy.jpg

Łódzcy seniorzy podnieśli swoje komputerowe kompetencje

Od 1 czerwca 2013 roku do końca czerwca 2015 roku został zrealizowany projekt „Aktywny senior”, w ramach którego 60 osób powyżej 50 roku życia podniosło swoje kompetencje ICT w standardzie ECCC oraz uczestniczyło w szkoleniu językowym TGLS.

Szkolenia informatyczne zostały zrealizowane zgodnie z wytycznymi standardu ECCC i zakończyły się certyfikacją. W trakcie trwania projektu kursanci uczestniczyli w zajęciach dotyczących następujących obszarów kształcenia: zielone biuro, bezpieczeństwo informacji, zarządzanie obiegiem dokumentów, e-marketing, planowanie i śledzenie przedsięwziąć.

Czytaj więcej
Łódzcy seniorzy podnieśli swoje komputerowe kompetencje
zakonczono-realizacje-dolnoslaskiego-projektu-?klucz-do-kompetencji.jpg

Zakończono realizację projektu „Certyfikowane Kursy Komputerowe ECCC dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym”

Zakończono realizację projektu „Certyfikowane Kursy Komputerowe ECCC dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym”. W ramach projektu podniesiono kwalifikacje zawodowe w obszarze kompetencji informatycznych w standardzie ECCC.

Czytaj więcej
Zakończono realizację projektu „Certyfikowane Kursy Komputerowe ECCC dla osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym”
CAD-3D-na-miarę-oczekiwań.jpg

CAD 3D na miarę oczekiwań!

Od 16 marca do 15 czerwca 2015 roku trwały warsztaty zwiększające kompetencje ICT w obszarze CAD 3 D. 60 uczestników projektu potwierdziło swoje umiejętności z zakresu obsługi programu CAD 3D egzaminem w standardzie ECCC.

Szkolenie skierowane było do osób pracujących, zamieszkujących województwo małopolskie w wieku pomiędzy 25 a 64 rokiem życia.

Czytaj więcej
CAD 3D na miarę oczekiwań!
Egzaminy-ECCC-w-projekcie-?W-aktywności-siła?.jpg

Egzaminy ECCC w projekcie „W aktywności siła”

4 czerwca 2015 roku w ramach projektu „W aktywności siła” 14 uczestników przystąpiło do egzaminu w standardzie ECCC.

Kursanci potwierdzili swoją wiedzę i umiejętności z modułów: IT M2 edycja dokumentów oraz IT M6 technologie informacyjno-komunikacyjne na poziomie A-podstawowym.

Czytaj więcej
Egzaminy ECCC w projekcie „W aktywności siła”
unesco.png

DigComp – Raport UNESCO

UNESCO opublikowało raport pt. A Global Framework of Reference on Digital Literacy Skills for Indicator 4.4.2 na temat globalnych ram odniesienia w zakresie umiejętności cyfrowych. Proponowana struktura oparta jest na DigComp.
Struktura kompetencyjna DigComp odnosi się do kontekstów w krajach europejskich, które są zazwyczaj wysokodochodowe i rozwinięte technologicznie. Natomiast tramy proponowane przez UNESCO są rozszerzone mając na celu zaspokojenie potrzeb różnych krajów w skali globalnej. Różnice z DigComp:
– kompetencje związane z obsługą urządzeń są dodawane jako obszar kompetencji 0 (np. włączanie / wyłączanie, interakcja z interfejsem graficznym itp.).
– kompetencje związane z karierą są dodawane jako szósty obszar kompetencji (np. przy użyciu systemów zarządzania nauczaniem dla nauczycieli lub przy użyciu wspomaganego komputerowo sprzętu do produkcji dla inżynierów).
– kompetencje 5.5 Myślenie obliczeniowe zostało dodane jako oddzielna kompetencja w obszarze 5.

Czytaj więcej
DigComp – Raport UNESCO