Efekty kształcenia weryfikowane przez certyfikat ECCC
Europejskie Ramy Kwalifikacji (ang. Europeam Qualifications Framework, EQF), wdrażane w całej Unii Europejskiej na podstawie Zalecenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 kwietnia 2008 r. w sprawie ustanowienia europejskich ram kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie [Dziennik Urzędowy C 111, 6.5.2008], mają na celu promowanie mobilności pracowników i zapewnienie uznawalności ich kompetencji. ERK wymagają opisu wyników kształcenia, poprzez podanie wiedzy, umiejętności i kompetencji. W ECCC zdefiniowane zostały również efekty kształcenia weryfikowane przez egzamin z każdego modułu na każdym poziomie. Można je wykorzystać w procesie tworzenia programów kształcenia, zgodnych z ERK i Krajowymi Ramami Kwalifikacji (KRK).
Symbol modułu | Nazwa modułu | EFEKTY KSZTAŁCENIA dla poziomu |
EFEKTY KSZTAŁCENIA dla poziomu |
EFEKTY KSZTAŁCENIA dla poziomu |
EFEKTY KSZTAŁCENIA dla poziomu |
---|---|---|---|---|---|
DC2.1 – A1 A2 | DC2.1 – B3 B4 | DC2.1 – C5 C6 | DC2.1 – D7 D8 | ||
W obszarze Kompetencje cyfrowe – DigComp 2.1 (Digital Competences) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
DC2.1 M1 | Informacja i dane | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() ![]() |
POBIERZ D7 ![]() ![]() |
DC2.1 M2 | Komunikacja i współpraca | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() POBIERZ C6 ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
DC2.1 M3 | Tworzenie treści cyfrowych | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() POBIERZ C6 ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
DC2.1 M4 | Bezpieczeństwo | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() POBIERZ C6 ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
DC2.1 M5 | Rozwiązywanie problemów | POBIERZ A1 ![]() POBIERZ A2 ![]() |
POBIERZ B3 ![]() POBIERZ B4 ![]() |
POBIERZ C5 ![]() ![]() |
POBIERZ D7 ![]() POBIERZ D8 ![]() |
Symbol modułu |
Nazwa modułu |
EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA POZIOMU A |
EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA POZIOMU B |
EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA POZIOMU C |
EFEKTY KSZTAŁCENIA DLA POZIOMU D |
---|---|---|---|---|---|
W obszarze Kompetencje cyfrowe – DigComp (Digital Competences) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
DC M1 | Informacja | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M2 | Komunikacja | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M3 | Tworzenie treści | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M4 | Bezpieczeństwo | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
DC M5 | Rozwiązywanie problemów | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
– |
W obszarze Technologii informacyjnych – IT (Information Technology) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
IT M1 | Sprzęt i oprogramowanie komputerowe | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M2 | Edycja dokumentów | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M3 | Obliczenia arkuszowe | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M4 | Bazy danych | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M5 | Multimedia | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M6 | Technologie informacyjno-komunikacyjne | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M7 | Technologie mobilne | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
IT M8 | Grafika biznesowa | POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
POBIERZ ![]() |
W obszarze Informatycznym – CS (Computer Science) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
CS M1 | Programowanie | ||||
CS M2 | Grafika komputerowa | ||||
CS M3 | Tworzenie aplikacji internetowych | ||||
CS M4 | Programowanie robotów | ||||
W obszarze Technicznym – AI (Applied Informatics) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
AI M1 | Projektowanie dwuwymiarowe (CAD 2D) | ||||
AI M2 | Projektowanie przestrzenne (CAD 3D) | ||||
W obszarze Branżowym – PI (Professional Informatics) standard ECCC wydziela następujące moduły: | |||||
PI M1 | e-Nauczanie | ||||
PI M2 | Testowanie oprogramowania | ||||
PI M3 | Obsługa turystyki | ||||
PI M4 | Multimedia w dydaktyce | ||||
PI M5 | Komputer w edukacji wczesnoszkolnej | ||||
PI M6 | e-Urząd | ||||
PI M7 | e-Marketing | ||||
PI M8 | Technologie interaktywne | ||||
PI M9 | Grafika dla fotografów | ||||
PI M10 | Roboty | ||||
PI M11 | Zarządzanie obiegiem dokumentów | ||||
PI M12 | Bezpieczeństwo informacji | ||||
PI M13 | Zielone biuro | ||||
PI M14 | Planowanie i śledzenie przedsięwzięć | ||||
PI M15 | Kadry i płace | ||||
PI M16 | Obsługa biura | ||||
PI M17 | Techniki sprzedaży | ||||
PI M18 | Finanse i księgowość | ||||
PI M19 | Rhinoceros | ||||
PI M20 | e-Zdrowie | ||||
Obszar Kompetencje cyfrowe – DigComp (Digital Competences – DG) opracowany na podstawie wytycznych Komisji Europejskiej: Raport Ferrari A.: DIGCOMP: A Framework for Developing and Understanding Digital Competence in Europe. JRC Scientific and Policy Reports, 2013, 50 p. |